Alt + 9

Klawisze Dostępności

  • Wersja kontrastowa: Alt + 1
  • Jak korzystać z BIP: Alt + 2
  • Menu Przedmiotowe: Alt + 3
  • Menu Podmiotowe: Alt + 4
  • Mapa Witryny: Alt + 5
  • Przejdź do treści strony: Alt + 6
BIP

Deklaracja dostępności

Powiatowy Urząd Pracy w Kolbuszowej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej BIP zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony bip.pup.kolbuszowa.pl.

  • Data publikacji strony internetowej: 2 lipca 2014 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2 lipca 2014 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • część zamieszczonych na stronie dokumentów w postaci załączników nie jest dostępna cyfrowo w całości (skany dokumentów),
  • część zamieszczonych na stronie dokumentów w postaci załączników dostępnych cyfrowo nie została sporządzona z zachowaniem struktury i elementów ułatwiających ich odczyt przez osoby z niepełnosprawnościami (brak odpowiedniej struktury/hierarchii nagłówków tekstu, tabele i wykresy w tekście, brak lub błędny tytuł we właściwościach dokumentu),
  • część z opublikowanych grafik nie posiada opisu alternatywnego, pełnią one jednak jedynie funkcję dekoracyjną,
  • formularz wyszukiwania nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.

Treści nieobjęte przepisami

  • część zamieszczonych na stronie dokumentów przed 23 września 2018 r. nie jest dostępna cyfrowo.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 14 stycznia 2020 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 31 marca 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Skróty klawiszowe

Na stronie można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych, ponadto dodaliśmy następujące skróty:

  • Alt + 9 - rozwinięcie menu Klawisze Dostępności.
  • Alt + 1 - wersja kontrastowa.
  • Alt + 2 - Jak korzystać z BIP.
  • Alt + 3 - Menu Przedmiotowe.
  • Alt + 4 - Menu Podmiotowe.
  • Alt + 5 - Mapa Witryny.
  • Alt + 6 - Przejdź do treści strony.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Michała Pytlak - mejlowo lub telefonicznie 17 227 17 90.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Marta Rainer - Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kolbuszowej,
  • Adres: ul. Józefa Piłsudskiego 59A, 36-100 Kolbuszowa,
  • mejl: .

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

Budynek, w którym znajduje się siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Kolbuszowej przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo. Do budynku prowadzi wejście od ulicy Piłsudskiego. Wejście do budynku posiada podjazd odpowiedni dla osób niepełnosprawnych, podjazd jest wyposażony w poręcz. Nawierzchnia przed wejściem jest utwardzona, przed drzwiami głównymi znajduje się jeden stopień schodowy. Do wejścia prowadzą: schody oraz podjazd dla wózków inwalidzkich znajdujący się przy schodach. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Po lewej stronie od wejścia znajduje się winda, do której prowadzi podjazd dla wózków inwalidzkich. Winda umożliwia dostanie się do pomieszczeń Urzędu zlokalizowanych na I piętrze budynku osobom z niepełnosprawnościami poruszającymi się na wózkach inwalidzkich. Winda wyposażona jest w komunikator głosowy.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia znajdujące się na parterze oraz I piętrze. Na schodach zamontowane są poręcze. Na parterze budynku znajdują się dwie toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnej.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych oraz oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych. Nie ma również druku (napisów) powiększonego dla osób niewidomych i słabowidzących.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Przed wejściem do budynku wydzielono i oznakowano kolorem niebieskim jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Zlokalizowane jest po prawej stronie od wejścia głównego przy ulicy Piłsudskiego w Kolbuszowej.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym i psem przewodnikiem ma prawo wstępu do budynku i jego pomieszczeń. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego i psa przewodnika.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  1. Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Urzędzie przy pomocy tzw. asystenta.
  2. Asystentem może być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną.
  3. Zadaniem asystenta jest pomoc w załatwieniu spraw w Urzędzie. Asystent nie jest zobowiązany do przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość polskiego języka migowego PJM, systemu językowo – migowego SJM ani sposobu komunikowania się osób głuchoniewidomych SKOGN.
  4. Z pomocy asystenta osoba uprawniona nie może skorzystać w sytuacji, gdy wnioskowane dane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych, a dostęp do nich przysługuje wyłącznie osobie uprawnionej.
  5. Urząd zapewnia dostęp do świadczenia usług tłumacza polskiego języka migowego w godzinach pracy Urzędu.
  6. Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.
  7. W celu skorzystania z pośrednictwa tłumacza konieczne jest powiadomienie Urzędu o takiej potrzebie, co najmniej 3 dni robocze przed planowanym terminem wizyty w Urzędzie, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
  8. Zgłoszenie powinno zawierać następujące elementy: imię i nazwisko osoby uprawnionej, propozycję terminu, wskazanie metody komunikowania się, krótki opis sprawy do załatwienia w Urzędzie, adres kontaktu zwrotnego, na który zostanie przesłana informacja z potwierdzeniem spotkania.
  9. Zgłoszenia można dokonać w jednej ze wskazanych form: pisemnie, za pomocą faksu, e-maila, przy pomocy osoby trzeciej, ze wskazaniem metody komunikowania się.
  10. Po dokonaniu zgłoszenia, uzgodniony zostanie ze zgłaszającym, dogodny termin realizacji świadczenia.
  11. Kontakt z Urzędem możliwy jest za pośrednictwem następujących środków komunikacji:
    • telefonicznie na numer: 17 227 17 90,
    • faksem na numer: 17 227 29 26,
    • pocztą elektroniczną na adres: ,
    • osobiście w Urzędzie,
    • listownie na adres:
      36-100 Kolbuszowa, ul. Józefa Piłsudskiego 59a.
  12. Zgłoszenie składane przez osobę uprawnioną po rejestracji w Sekretariacie, przekazywane jest do Dyrektora Urzędu, który wskazuje komórkę właściwą ze względu na merytoryczne załatwienie sprawy.
  13. Pracownik komórki merytorycznej, po uzgodnieniu terminu z osobą posługującą się językiem migowym, zawiadamia zgłaszającego o terminie i sposobie załatwienia sprawy.
  14. Urząd, w przypadku braku możliwości realizacji świadczenia we wskazanym lub uzgodnionym z uprawnionym terminie, zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wskazując możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji uprawnień.

Redakcja strony: Deklaracja dostępnościRejestr zmian

Drukuj Liczba odwiedzin: 2192

Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl